Svar: Mærkeligt måltidsmønster
31. maj 2004
Alder:
5 mdr.
Kære Gitte
I princippet skal børn tilbydes flaske på samme måde som brystet og have lov til at regulere det selv og spise/drikke, når de har lyst og behov. Så de små hyppige måltider er sådan set i orden.
Din søn er jo ikke så gammel, så lige nu og her ser det fint ud. Du kan dog øge ham til re måltider skemad dagligt, hvis han virker sulten. F.eks også prøve at give ham lidt grød kl 7 morgen og så tilbyde lidt erstatning eller vand af en kop til.
Når man tæller mængden sammen, så skal indtaget af mælk via grød også tælles med, så hvis hans bleer er fint våde, så er indtaget i orden.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske