Brev:
Lidt om søvn og fest på madrassen
19. november 2009
Alder:
4 mdr.
Lidt om søvn og fest på madrassen
Kære Helen
Tak for dine gode råd. Vi er nu begyndt at putte pigerne i seng noget senere... det regulerede de helt selv ved at ændre på deres dagsplan, der ser således ud nu:
kl. 7/8 vågner og får flaske
ca. 9.30 puttes til 1. lur
kl. 12/13 vågner og får flaske
kl. 13/14 puttes til 2. lur
kl. ca. kl 17 vågner og får flaske
kl. 18 puttes til 3. lur... ofte senere
sover ca 1 time og kommer op og leger, får bad eller andet.
kl. 20 flaske (vil prøve med lidt vælling på flaske)
puttes til natten ml. 20-21
00/01 flaske
03/05 flaske
Dagsplanen fungerer fint i det daglige, og de er nogle glade piger, men jeg synes stadig der er vældig "gang i den", når de skal sove. De er aldrig kede af at komme i seng, men der er fest og ballade i samme sekund de rammer madrassen. Jeg har set dine svar til andre om evt at holde lidt på deres arme og ben, så de ikke spjætter så meget, men det er altså lidt svært med to! Der går bare rigtig lang tid før de er rolige nok, til at jeg kan forlade rummet... eller skal jeg bare gå ud noget før? Hvad så når de piver efter sutten? Håber du har et godt råd til mine to krudtugler.
Tusind tak fra
tvillingemoren