Brev:
Sødmælk og modermælkserstatning - 7 mdr.
20. november 2009
Alder:
7 mdr.
Sødmælk og modermælkserstatning - 7 mdr.
Hejsa
Jeg har indtil videre givet min søn modermælkserstatning (MME) til maden, idet han ikke længere tager så meget af flasken og har haft lidt svært ved at komme over de 400ml i døgnet. Han har derfor ikke smagt sødmælk endnu. Er det en ide at begynde at give ham lidt af det istedet for MME, så han vænner sig til smagen?? I så fald, hvor meget må han få?
Jeg blander så vidt det er muligt MME i maden men er ved at prøve med rugbrødshapsere og så forsvinder der jo noget der også. Han får lige nu 3 flasker, hvor det svinger meget, hvor meget han tager. Tænker på at skifte en af dem ud med et mellemmåltid, men så bliver det jo bare til endnu mindre MME. Men er der noget i vejen for at give jerndråber de dage, hvor han ikke får helt nok MME? Han er blvet rigtig god til at drikke af glas og kan tage mellem 50 og 100 ml til maden.
Dagen ser sådan ud:
Morgen: Havregrød eller øllebrød og MME
Formiddag: Flaske
Middag: Rugbrødshapsere og A38 eller grød
Eftermiddag: Flaske
Aften: Grønsagsmos og kød (ofte det vi spiser)
Inden sengetid: Flaske
Venlig hilsen M