Brev:
Ekstra jern tilskud?
23. november 2009
Alder:
18 mdr.
Ekstra jern tilskud?
Hej Helen,
Min datter er 1,5 år nu og jeg er i tvivl om hun får nok mælk og nok vitaminer. Hun får ikke flaske længere, men derimod et glas mælk inden hun puttes, som en del af putteritualet.
Ialt får hun:
Morgen: havregrød lavet på halv vand / halv mælk og et glas vand
Dag/Frokost: I vuggestuen får de både vand og mælk, men i hvert fald 1 glas mælk i løbet af dagen
Aften: 1 glas mælk til sin aftensmad
Putning: 1 lille glas mælk ved putning
Derudover giver vi hende dagligt ca. 5 ml. flydende Eye Q olie og 1 ml. ACD vitamin på pipette. (som ellers er til 0-1 år, men tænker at det kun kan gavne med lidt ekstra)
Er det ok? skal hun have ekstra jern? Eller andet? Hun får god og varieret mad i vuggestuen og også varieret og sund mad til aften. Og frugt hver dag, både i vuggestue og hjemme.
Tak igen.
Venlig hilsen
en mor