Brev:
Soverytme - 5 mdr.
23. november 2009
Alder:
5 mdr.
Soverytme - 5 mdr.
Hej Helen.
Så fik jeg endelig taget mig sammen til at melde mig ind. Jeg har ellers brugt flittigt af dine breve til andre, men nu synes jeg ikke lige jeg kunne finde et brev der mindede om min lille pige.
Jeg bor på Grønland, og sundhedsplejersken her er ikke den skarpeste kniv i skuffen. Så jeg er glad for at jeg kan få lidt ekstra råd herfra. Hendes svar på mine mange spørgsmål er ofte "det ved jeg ikke, prøv at søg på internettet!".
Jeg har en dejlig lille datter på 5 måneder. Hun er sund og rask, og meget glad! Hun er lige begyndt at få lidt grød til middag, og lidt til aften. Max 5-6 skefulde pr gang, det er mest fordi hun ser så misundelige ud på os at hun allerede får 2 gange om dagen!. Ellers får hun flaske, hvilket hun har gjort fra hun var ca 2 måneder gammel. Hun er enormt stærk i hendes krop. Holdte hovedet meget tidligt, og har mange muskler!
Nu til problemet! Hendes soverytmer er gået helt i fisk de sidste par uger. Hun plejer at stå op 8-8.30, sove lur igen fra 10-11, sove middagslur fra 1330 - 1700 og så komme i seng ca kl 21. Hun tager somregel en powernap i mellem den lange lur og før hun kommer i seng. Men så plejer hun ellers at sove uafbrudt til næste morgen.
Men nogen aftener vil hun ikke sove sin "lur", hun er frisk og vågen. Og når vi så putter hende til at sove kl 21, vågner hun efter en halv time og er frisk. PUH! Og går så først i seng kl 23-2330.
Andre gange tager hun sin sidste lur så sent, at den måske bliver 8 før hun sover, og så selvom jeg prøver at vække hende et kvarter efter, er hun jo slet ikke træt når jeg vil putte hende kl 21.
Hvordan kan det være?
Jeg har nok ikke været den bedste til give hende mad på de samme tidspunkter på dagen. Det har nogen dage været lidt løst.. :(
Nogle siger at det er når hun er ved at få tænder hun vågner igen, men jeg har også læst at det bare kan være en myte.
Så nu spørger jeg dig!
- Og jeg vil bede dig om du ikke nok vil lave et dagsskema til mig. Jeg synes det er så genialt, jeg har set du gør det til andre. Og det kunne jeg virkelig godt bruge :)
Mange kærlige hilsner
Sophie