Brev:
Nægter skeen
7. december 2009
Alder:
6 mdr.
Nægter skeen
Kære Helen
Så melder jeg mig ind i klubben igen :) Jeg har tidligere brugt dine råd til min første søn fra 2006. Nu har fået endnu en lille dreng fra maj 2009 – og sikke en dreng.
Da han blev født var han 51 cm og vejede 3600 g. Nu er han 6,5 måned og vejer ca. 9,5 kg og er 76 cm lang, så bestemt en sund og rask dreng. Han er udelukkende blevet ammet indtil han var 4 måneder, hvor han begyndte med lidt grød. Og her starter problemet så.
Det gik rigtig godt med starten på grøden, og hurtigt spiste han en dl og mere, så vi udvidede menuen så han fik grød til frokost og grøntsagsmos til aften, og også her gik det fint. I ca. 1½ uge fik han 2 måltider dagligt. Så pludselig en dag da han var 5½ måned ville han ikke spise (gerne ammes men ingen ske-mad). Vi fandt ud af at der var tænder på vej i undermunden – det tog så lidt over en uge, før de brød frem. I den tid spiste han kun fra bryst.
Nu er han så 6½ måned og han nægter stadig skeen. Han får intet ind, ikke engang en lille smagsprøve. Vi giver ham forskelligt andet mad han kan sidde med selv, brødskorper, agurk, frikadelle, frugt osv. hvilket han er rigtig glad for, og tygger løs, men det er jo meget begrænset hvad der overhovedet kommer ned. Det hele resulterer i at han kun lever af at blive ammet. Det har stået på i over en måned nu
Jeg føler vi har prøvet det meste – flere klumper i grøden/mosen, sidde med ved bordet, sidde i højstol, sidde i skråstol, på skødet, forskellige skeer, forskellige der giver ham maden – intet virker. Så snart han ser skeen lukker han munden og drejer hovedet væk - hvad skal vi gøre??
Jeg syntes det er meget mærkeligt at han er interesseret i maden, men bare ikke vil have det ind i munden hvis det er på en ske.
Jeg håber du kan hjælpe os, for han er sulten –
Malene