Brev:
Uroligt barn og skemad
2. juni 2004
Alder:
6 mdr.
Uroligt barn og skemad
Hej
Tusind tak for en god brevkasse med masser af gode råd og ideer.
Jeg har en datter på 6 mdr. Hun har haft kolik og fået zoneterapi, som har hjulpet en del. Men hun er stadig en del urolig og har det godt temperament. Dette kan godt være lidt hårdt en gang imellem.
F.eks. græder/skriger hun, når hun skal have tøj på/af. Hun nyder ikke helt at være i bad, heller ikke at ligge for sig selv (især på maven),- skriger højt hvis vi ikke lige tager hende op igen.
Hun vil ikke have skemad, har prøvet i to mdr. uden det er blevet bedre, grød morgen, kartofler aften, vil kun have flaske, lukker munden sammen og græder hysterisk og vrider sig.
Jeg vil høre om du kan give mig nogle råd vedr. hendes temperament/tålmodighed, da jeg er ved at være lidt nedslidt nu...kan man evt. gøre noget så det kan blive bedre...hun skal jo gerne kende til tålmodighed...også med hensyn til skemad.
Er det en god idé at holde pause, for jeg synes det er svært at skulle presse hende til at spise skemad, når hun lukker munden sammen.
Kan man hjælpe hende til at slappe mere af, da det virker som om hun er meget spændt det meste af dagen.
Hun sover 3-4 timer om formiddagen, 1-2 timer om eftermiddagen og kommer i seng ved 20-21 tiden og sover til 7-8 tiden, kun afbrudt af 1-2 spisepauser. Men sover nu kun ½ time om formiddagen og igen eftermiddag og til aften. Er det helt normalt at de laver om på deres sovemønster? Ved godt at hun har sovet meget, har virket som om hun har kunne finde ro derved.
Håber ikke mit brev er for langt og for indviklet...
Venlig hilsen
Den fortvivlede