Brev:
Vil ikke sove om aftenen - 2 år, 8 mdr.
7. december 2009
Alder:
2 år, 8 mdr.
Vil ikke sove om aftenen - 2 år, 8 mdr.
Kære Helen
Det har altid været en kamp at få Mikkel til at sove om aftenen - men de sidste 14 dage har det været aldeles rædselsfuldt.
Han har fået en juniorseng for 2 måneder siden fordi han kunne komme ud af tremmesengen selv.
Han bliver puttet med sin pude, bamse og sut som han elsker over alt på jorden.
MEN lige så snart han er lagt begynder han at kaste med tingene så vi skal hente dem til ham eller så han selv skal ned efter dem. Får han dem ikke så falder han ikke i søvn før efter 2-5 timer med gråd (vi prøvede at tage det fra ham i en periode men det tog hver gang så lang tid). Så vi render derind konstant for at give ham tingene igen.
Nu er han så også begyndt at løbe ud af værelset og ind i stuen og ser det som en leg når vi følger ham ind i seng igen. Vi er ikke engang kommet ud af værelset før han er nede igen. Det kan stå på i timer.
Vi har prøvet at putte ham tidligt, til sædvanlig tid og sent men det gør ingen forskel. Lige gyldigt hvad tid han er faldet i søvn vågner han kl. 6 om morgenen og vi kan ikke få ham til at sove videre. Så han er i kronisk søvnunderskud i øjeblikket.
Vi fulgte ham ind på værelset men det tog timer så nu sidder vi ved siden af sengen og lægger ham stille ned i den igen lige så snart han rejser sig op. Det gjorde at han i går faldt i søvn i løbet af 1 time og uden gråd. Men kan det virkelig passe at det er nødvendigt? Hvad anbefaler du i den situation.
Han sover normalt 9-10 timer om natten og ca 2 timer til middag.
Med venlig hilsen
Pia