Svar: Pasning af far og putning om aftenen
7. december 2009
Alder:
8 mdr.
Hej med jer
Som udgangspunkt tror jeg ikke I får noget særligt ud af en generelprøve. For mig at se kan I ligeså godt lade far tage over den dag, hvor du skal af sted og så må han forsøge så godt han kan.
Måske går det super fint og uden problemer, netop fordi hele situationen er anderledes. Du har jo heller ikke været hjemme under aftensmaden og far har badet, læst bog osv. Så alt er forskellig og mor og dermed amning er udelukket. Lillepigen kan få mælk af en kop og så kan far putte hende, evt. lægge sig med hende, hvis det er nærhed og trygheden hun savner og så må I se hvordan det går.
Det er for mig at se bedre at hun falder trygt og roligt til ro aftenerne inden, end at I pludselig ændrer på det hele og hun bliver urolig og forbinder det at skulle sove med noget ubehageligt, hvor hun bliver ked af det. Så får far sikkert sværere ved at putte hende end hvis I bare gør som I plejer og far så naturligt tager over den aften, hvor mor ikke er hjemme:)
Held og lykke med det og rigtig god julefrokost :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske