Svar: Dagsrytme med kun en lur?
7. december 2009
Alder:
8 mdr.
Kære Annette
De fleste børn vil først kunne nøjes med en lur dagligt, når de er 12-18 måneder og det vil derfor normalt være for tidligt at din datter springer formiddagsluren over.
Det har naturligvis noget at sige, hvor sent hun står op og hvad tid hun går i seng - men som udgangspunkt er det en god idé fortsat at arbejde på to lure dagligt. Lurene er ofte ikke særlig lange - især formiddagsluren er meget kort, varer måske kun 45-60 minutter og så sover barnet så en lidt længere middagslur.
Din datter har tidligere sovet meget lang formiddagslur og måske er det fordi hele hendes rytme nu ændrer sig, at du oplever der pludselig er et skift i hendes søvn om dagen. Men en kort formiddagslur og en lidt længere middagslur er normalt nødvendigt indtil hun er mindst 12 måneder gammel ...
Håber dette kan bruges lidt videre, fortsat held og lykke med hende :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske