Brev:
Vil ikke drikke mælk - 10 mdr.
7. december 2009
Alder:
10 mdr.
Vil ikke drikke mælk - 10 mdr.
Kære Helen
Min datter på 10 mdr. vil ikke drikke mælk, hverken komælk eller modermælkserstatning. Jeg er netop startet på arbejde igen, og ammer hende derfor kun en gang i døgnet. Jeg ønsker faktisk at stoppe med at amme, men ved ikke rigtig, om det er en god idé, nu hvor hun ikke vil drikke mælk.
Jeg har forsøgt at fortynde både mme og sødmælk med vand, men hun er ikke interesseret. Jeg har også forsøgt med lidt sukker i mælken uden succes. Hun får mme i grød og mos, hun får ost hver dag, og tykmælk som mellemmåltid, men det løber jo samlet set ikke op i ret meget mælk. Hun er startet i dagpleje, og derfor har jeg naturligvis ikke det samme overblik over og indflydelse på, hvad hun får at spise, og hvordan det er tilberedt.
Hun vil ikke drikke af sutteflaske, så jeg kan ikke få væske i hende af den vej. Jeg ved ikke, om jeg skal give hende en ”kold tyrker” – altså stoppe med at amme og kun tilbyde hende sødmælk, når hun er tørstig? Og hvad nu hvis hun bare ikke kan li’ mælk, hvordan sikrer jeg så, at hun får nok kalk, vitaminer og alle de andre gode ting som mælken indeholder ?
Jeg glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Anne