Brev:
Søvn - både nat og dag, samt stop med flaske?
8. december 2009
Alder:
11 mdr.
Søvn - både nat og dag, samt stop med flaske?
Hej Helen
Jeg skriver allerede til dig igen, da vi er i stor søvnmangel her hjemme. Augusta vågner oftere og oftere om natten. Hun er meget ulykkelig/sur og vil ikke falde i søvn igen. Vi nusser, sscch´er, tilbyder vand. Nej, det eneste der dur er flasken.
Det er for så vidt også fint nok, men jeg ved samtidig at børn gerne skulle stoppe med flaske/amning omkring 1 års alderen.
Da Augusta starter i Vuggestue den 4 januar, vil ikke tage den fra hende der, men helst inden, så hun ikke skal "miste" sin flaske og os på samme tid.
Jeg er helt med på, at hun er motorisk urolig. Hun er også begyndt at sætte sig op. Når hun har fået flaske en enkelt gang, sover hun videre. Dog vågner hun hver 2. time resten af natten, her kan vi vende hende, lægge hende ned igen, uden problemer.
Skal vi bare blive ved med at give flasken? Skal vi vænne hende fra den? I så fald hvordan? En kold tyrker, eller måske en flaske med vand istedet?
Jeg har på fornemmelsen at det ikke handler om mælk, men om tryghed fra flasken.
Det var om natten, hvad så med aftenflasken? Hvis vi skal skære den fra, hvornår vil det så være bedst og hvordan skal det gøres? Jeg er helt lost her :-)
Det skal lige siges at Augusta er meget glad for sin flaske.
I går forsøgte vi med en halv bolle før sengetid, da jeg tænkte at hun måske ikke fik brug for sin aften flaske.
Dette blev ikke modtaget pænt og hun fik flaske.
Om dagen sover hun godt.
Hun sover som regel 2 X 1½ time eller 1 X1½ time og muligvis 2-2½ time.
Jeg ved det er meget, men jeg har det også skidt med at vække hende, for hun må jo have behovet?
Sikke en smøre :-)
Jeg håber du har nogle gode råd, så vi kan få vores nattesøvn igen:-)
Camilla