Brev:
Voldsomt udbrud ved nattetid
8. december 2009
Alder:
21 mdr.
Voldsomt udbrud ved nattetid
Kære Helen,
Vores søn som efterhånden er 21 mdr. har nogle voldsomme udbrud af gråd og hidsighed når han skal i seng. Typisk hvis det er faderen, og spørgsmålet er om det er godt, at bibeholde at faderen putter vores søn denne aften eller skal man give efter og lade mig gøre det? Vores søn kan skrige og græde i meget meget lang tid indtil vi nogle gange giver efter.
Derudover kan vores søn vågne sent aften og om natten og få samme udbrud - vi aner ikke hvad vi skal gøre og ved faktisk heller ikke hvorfor han gør det. Han kan gøre det hjemme - og også typisk når vi f.eks. sover hos bedsteforældrene. Så slapper han ikke af før vi går ud fra værelset og ned i stuen hvor de andre sidder - og om natten kan vi gå rundt med ham i lang tid før han bliver så træt og dermed med nød og næppe vil i seng igen.
Derudover er han meget pivet om aftenen når han er hentet fra vuggestue - han bliver meget irritabel og sur hvis ikke han får sin vilje - og når vi ikke vil have han f.eks. smider vand ud på bordet osv. siger vi pænt nej og flytter koppen. Vi er bange for at sige for meget "nej", men vi synes også vi er nødt til det rigtig mange gange :0( er det alderen eller noget vi gør forkert?
Mange tak på forhånd - og hvis jeg ikke har givet information nok så skriver jeg gerne lidt mere info. Han trives f.eks. godt i vuggestuen, spiser normalt osv.
Mange venlige hilsner
Tina