Brev:
Nedtrapning i morgenflaske
8. december 2009
Alder:
8 mdr.
Nedtrapning i morgenflaske
Hej Helen.
Tak for sidste svar.
Jeg har lige et tillægsspørgsmål i forhold til at skære ned på antallet af flasker fra 4 til 3 om dagen.
Du skriver at i 8-9 mdr alderen skæres ned til 3 flasker.
Hvis hun nu lærer at sove længere på måltiddet hun får kl. 23, kan jeg så skære flasken kl. 4-5 væk? Jeg synes du anbefaler andre at det er middagsflasken der skal væk, men jeg oplever allerede nu, at hvis hun spiser kl. 4-5, så vil hun faktisk ikke spise noget som helst til morgenmad kl. 7.30. Oftest heller ikke inden formiddagsluren, således at hun faktisk først spiser noget af betydning kl. 12, og det synes jeg jo er længe. Og på den måde er mængden af fast føde ikke blevet større om dagen, selv om antallet af flasker er faldet.
Jeg har forsøgt mig med at skære lidt ned på mængden hun får ved 4-5 tiden, således at hun kun får mellem 100-120 ml og det synes faktisk at hjælpe lidt.
Venlig hilsen
T