Svar: Nedtrapning i morgenflaske
8. december 2009
Alder:
8 mdr.
Kære T
Ja du kan godt vælge at skære morgenflasken væk og netop gøre det ved at trappe stille og roligt ud og så lade dagen starte med en portion grød i stedet for. Det er således fint at du giver flaske inden middagslur, aften og sen aften, hvis det passer bedst ind i jeres rytme.
Når hun bliver 10 måneder og skal ned på 2 flasker dagligt (ca 400ml ialt) så kan du meget fint vælge at bibehold flaske aften og sen aften og så satse på en sammehængende nattesøvn indtil hun vågner og starter dagen med morgengrød :)
Rigtig meget held og lykke med det og rigtig god jul!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske