Brev:
3. måltid skemad
8. december 2009
Alder:
6 mdr.
3. måltid skemad
Hej Helen.
Vores søn er lige blevet 6 måneder. Han er en sulten dreng der spiser rigtigt godt og stort set alt hvad han får serveret. Han får to måltider skemad om dagen – til frokost og til aften, men jeg vil tro at det er ved at være tid til at starte op med det tredje måltid. Udover skemaden ammes han ca. 7 gange i døgnet.
Min sundhedsplejerske råder mig til at starte op med et måltid om eftermiddagen som 3. måltid (f.eks. yoghurt), men jeg kan se at du anbefaler, at det tredje måltid er morgenmad. Umiddelbart vil jeg også foretrække at starte med morgenmad, da det jo må mætte noget mere end en portion yoghurt om eftermiddagen.
Min udfordring i forhold til at starte med at give morgenmad er, at jeg har meget mælk om morgenen. Jeg ammer sidste gang omkring kl. 20, igen mellem kl. 2-4 og derefter igen kl. 7.30-8. Da han ikke ammes sen aften / tidlig morgen, som jeg kan se ud fra dine planer, at mange andre gør, har jeg altså en del mælk om morgenen. Hvad vil du foreslå at jeg gør mht. opstart på det tredje måltid? Vil du lave en plan for dagen til mig (søvn/mad)?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Tine