Brev:
Hysteri på højt plan...
9. december 2009
Alder:
15 mdr.
Hysteri på højt plan...
Hej Helen
Så har jeg igen brug for dine kærkomne råd i denne søde juletid:-)
Min skønne dreng på snart 15 mdr. er vist igang med at udforske grænser hos mig i øjeblikket.
I dagplejen går alt som smurt ifølge dagplejemoren, men når jeg på fridage og i weekenden har ham hjemme er det ganske anderledes...
Havregrøden som han plejer at elske om morgenen, tager han imod med et kæmpe VRÆÆÆL. Jeg sætter ham i stolen og som første skefuld skal til at køre ind, sætter han i et kæmpe skrig og roterer rundt i stolen, det ender med han ikke får noget, så bliver det til en bolle midt i legetøjet i stedet.
Når jeg skal putte ham til middagslur, tuder han også. Så nogle gange ender det helt uden lur, men med en meget umulig og træt dreng senere. Før kunne jeg bare lægge ham og køre ham udenfor, og vupti så sov han...
Til aften, hvor vi førhen bare har kunnet lægge ham i seng uden problemer, holder han nu også koncert. Det er ofte endt med at jeg har overgivet mig efter en halvanden times skrigeri og er gået i seng sammen med ham kl 21. Hvorefter der er ingen problemer (foruden de sædvanlige natlige opvågninger, som tidligere).
Der er absolut ingen problemer i dagplejen. De beskriver ham som den sødeste, medgørlige, glade dreng.
Jeg orker ikke ud i at jeg skal gå i seng sammen med ham hver aften, det kan jeg ikke få et familieliv til at fungere med. Vi har også læst "Godnat og sov godt" bogen, men jeg har svært ved at lade ham skrige.
I går puttede vi ham kl 19.30 som vi plejer. Vi har ikke ændret på nogle af de vanlige putte-rutiner så jeg ved ikke lige helt hvorfor han driller os sådan:o) (Aftensmad, aftenbad, lidt leg og så put).
Han skreg uafbrudt i 1,5 time, vi skiftes til at gå op til ham og sige godnat, lægge ham ned og lige nusse lidt. Vi tog ham og trøstede når han var ved at kamme helt over. Og det endte som sagt med at jeg tog ham med ind i vores seng.
Han sover en del om dagen, nogle gange 1,5 time til formiddag og 3 til middag. Puttes normalt 19.30 og vi står til hverdag op 5.30. Nogle gange springer han formiddagsluren over, hvis han har sovet lidt længere uden problemer. Jeg har bedt dagplejen om at ikke lade ham sove mere end 3 timer til middag og evt. begrænse hans formiddagslur for at se om det kan hjælpe.
Hvad kan jeg gøre ved de her hysteriske anfald... Jeg er lidt i vildrede, og håber min engel - Helen kan hjælpe mig!!!!!
Kærlige juleknus fra Sanne