Brev:
Fast rytme for måltider og sovetid - dagpleje
9. december 2009
Alder:
6 mdr.
Fast rytme for måltider og sovetid - dagpleje
Hej Helen
Nu skriver jeg igen med flere spørgsmål;)
Jeg har et enormt stort behov for at få lidt fast rytme / rutiner ind i vores dagligdag da Liv snart skal starte i dagpleje og jeg derfor gerne vil have en fast morgenrutine og ligeledes resten af dagen.
Jeg har selv ADHD og har derfor enormt stort behov for struktur og vil så gerne at jeg kan få lidt struktur ind i vores dagligdag mht måltider og søvn.
Liv er begyndt at vågne tidligt. ca 5 - 5.30 og nægter at sove videre. Der får hun hvad der svare til 60 ml mælk ca og når kl så bliver 6,30 får hun havregrød. kl 8 inden hun bliver puttet til første lur får hun så tilbudt ca 90 ml mælk hvor hun drikker mellem 60-90 ml.
Ca kl 9,30 vågner hun og får tilbudt flasken hvor hun dog ikk drikker ret meget.
10,30 spiser hun så allerede "frokost" (grød) hvilket jeg jo sys er for tidligt. I den dagpleje hun skal i spiser de først frokost kl 11.30
11.30 puttes hun men rytmen er slet ikke fast alt efter hvor lang tid hun sover den første lur og resten af dagen heller ikke da det er forskelligt hvor længe hun sover.
Vil du kunne lave en plan for hendes mad og søvnrytme for mig så vi kan få lidt mere struktur ind i dagen. Da hun skal afleveres i dagplejen og SKAL have spist morgenmad hjemme fra er det også vigtig at morgenmaden ikke ligger for sent. Hun skal afleveres inden kl 9 og selvf. sys jeg ikke hun skal afleveres for at skulle puttes med det samme. Så er lidt i vildrede og føler det fylder meegt af min dag med at gå og tænke over hvordan jeg rykker og strukturer det.
HAr forsøgt at holde hende længere vågen om morgenen, men vågner hun kl 5 er det svært at strække hendes første lur til kl 8. Hun bliver puttet mellem 19 -19,30 tiden om aftenene.
De dage hvor hun vågner kl 5 bliver hun nød til at sove 4 lure i løbet af dagen for ikke at skulle puttes til nat kl seks.
Suk suk er i vildrede/forvirret.
Vil du lave et forslag til måltider og rytme.
Jeg kan heller ikke få hende til at spise kød. Hun kaster simpelthen op bare der er skyggen af en klump i hendes mad. Ligeledes vil hun heller ikke spise grøntsagsmos uden der er frugtmos på toppen.
Nogen forslag til hvordan jeg kan ændre det.
Kærlig hilsen Lise
og tusind tak for en super brevkasse;)