Brev:
Spørgsmål vedrørende nedtrapning af amning - 7 mdr.
10. december 2009
Alder:
7 mdr.
Spørgsmål vedrørende nedtrapning af amning - 7 mdr.
Hej Helen,
Håber du har haft en god ferie :o) Tak for dine tidligere svar - de har helt sikkert hjulpet...
Jeg har nu et par spørgsmål vedrørende nedtrapning af amning.
Min søn er nu 7½ måned og trives rigtig fint. Han vejer 9,8 kg er og ca. 73 cm lang. Indtil for ca 2 uger siden blev han ammet 2 gange om natten - omkring kl. 24 og igen mlm 4-5.
Nu er han imidlertid begyndt at sove igennem fra kl. 20-05/06, hvilket jo er SKØNT - men jeg er derfor lidt i tvivl om hvor meget han så skal ammes i løbet dagen nu hvor han springer amningerne om natten over.
Jeg havde ellers droppet amningen om formiddagen inden lur - men nu virker han tit tørstig op ad formiddagen. Han drikker ca. 100 ml hvis jeg tilbyder ham flaske/bryst her.... Jeg ammer også stadig inden middagslur og om eftermiddagen - og så selvfølgelig inden han bliver puttet om aftenen..... Er det stadig ok at droppe formiddagsamningen? Han er god til at drikke vand af kop til alle andre måltider.
Derudover har jeg et andet spørgsmål vedr. amning. Jeg skal begynde på arbejde igen om 2 måneder - da vil min søn være 9½ måned. Far skal gå hjemme indtil han er 10½ måned, og han starter derefter i institution (hvis vi vel at mærke får en plads), ellers bliver det hjemmedagpleje. Vil det mens far går hjemme være ok at give ham flaske om dagen og så amme aften og tidlig morgen - eller er det forvirrende for ham at skifte mellem flaske og amning??
Hvad når han starter i institution - vil amningerne om dagen være forsvundet dér??
På forhånd tak for dine altid gode og brugbare svar.
Hilsen
Kit