Brev:
Motorisk udvikling 7-8 mdr
2. juni 2004
Alder:
7 mdr.
Motorisk udvikling 7-8 mdr
Jeg vil starte med at sige at min yngste datter på knap 8 mdr. er meget opmærksom på sine omgivelser og helt med på hvem der er til stæde. Viser generelt stor tilfreshed.
Men.... hun blev i starten af marts indlagt med RS virus og var indlagt i en uge. Det er som om hun helt er 'gået i stå' motorisk.
Hun har fra fødsel været hurtig eks. med at kunne holde hovedet selv (fra fødsel) og var ikke mange mdr. før hun kunne trille rundt og er også ganske mobil, med at kunne trille rundt i hele huset, eller sætte sig 'et mål' og nå derhen ved at trille.
Det jeg studser lidt over er at der de sidste 2-2½ mdr. ikke rigtig er nogen 'fremgang'. Eks. for 2½ mdr siden kunne hun sidde med kun meget lidt støtte, og sådan er det fortsat.
Jeg går ikke så meget op i om mine børn følger div. udviklingsskemaer, da det trods alt er meget individuelt fra barn til barn, men det er som om hun er gået i stampe.
Der er et stærkt bånd mellem hende og hendes søster der er 16 mdr. ældre. Nogen gange kan det virke som hun 'læner' sig meget op a den ældste. (den ældste er i øvrigt en rigtig tonser der 'ikke er bange for noget').
Men det jeg reagerer på er at den yngste ellers har været godt med generelt, og nu er det lidt den omvendte verden. Nogen gode råd til evt. stimulering af hende?
Er begyndt at 'trille' med hende på den store hoppebold, derudover viser hun også stor glæde ved babygyngen og snurreturene i den.
Vil ikke til at lave et disederet 'træningsprogram', men savner lidt ideer til leg og stimulering.