Svar: D - dråber og ondt i maven
14. december 2009
Alder:
5 mdr.
Kære Susanne
Dejligt at høre at I kunne bruge mit tidligere svar :)
Ja D-dråber kan godt give ondt i maven og det skyldes at nogle børn reagerer på den olie som D-dråberne er opslæmmet i. Som alternativ kan du forsøge med ACD-dråber der er opslæmmet i en anden type olie :)
Derudover tænker jeg at du naturligvis skal forsøge at holde gang i din drengs mave ved at sammensætte hans kost så hensigtsmæssigt som muligt. Og nu hvor han er 5½ måned kan det være helt relevant at begynde med lidt skemad, hvis du ikke allerede er startet. Du skal naturligvis starte stille og roligt op, men det kan nogle gange godt have positiv effekt, at maven får lidt noget andet at arbejde med ... Der er naturligvis børn der får ekstra meget mavekneb, når de begynder med grød og mos - men det behøver ikke være sådan og slet ikke hvis man går langsomt frem ...
Bare lige en ekstra information :)
Rigtig god jul!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske