Brev:
Kost og søvn - 6 mdr.
14. december 2009
Alder:
6 mdr.
Kost og søvn - 6 mdr.
Hej Helen
Nu må jeg skrive igen da jeg har brug for råd ang. min datters kost og opvågning om natten.
Hun er nu 6.5 mdr og trives fint - har dog stadig lidt hård mave, men ikke noget der generer hende synderligt.
Jeg er kommet i tvivl om hvor meget jeg stadig skal amme hende og om den kost hun får er nok. Det skal siges at hun har været en langsom opstarter med grød og mos og det først er nu hun rigtig vil have det. Kold frugtmos kan jeg ikke få hende til at spise endnu.
Jeg bøvler indimellem stadig med hende om aftenen og om natten og er tvivl om vi takler det korrekt. Vores dag starter oftest kl 06/06.30 (dette er svært at trække da min søn også vågner her).
Hun får havregrød med frugtmos og mælk af kop
ca 8.30 bliver hun lagt og får vand af kop indenda - altså ingen amning er det ok?
hun sover ca 45min - 1 time vågner og ammes
ca 10.30- 11.00 får hun majsgrød og vand af kop, men har planer om at gå over til øllebrød
ca 11.30 lægges hun og sover 2.5 - 3 timer altså en god lang lur
Hun vågner 14-14.30 og ammes udelukkende
ca 16.30 sover hun en mindre lur
kl 17.00 vågner hun og får mos med forskellige grøntsager dog altid kartoffel som base - hun får kødbolle eller fiskebolle og mælk af kop
kl 19.30-20.00 ammes hun og jeg putter hende (mens hun er vågen) hun falder i søvn med det samme
Hun kan godt sove uroligt først på aften og skal evt. trøstes et par gange, men falder i søvn uden mad.
Jeg går i seng ca 22.00/23.00 og her vågner hun som regel og ammes (tror hun registrer at jeg kommer da vi ligger i samme rum). Hun sover til ca 0200-0300 og ammes, vågner 05/06.30(står op dog først kl 06) men ammer hende ikke - kan dog godt mærke at det er det hun vil have... synes du at jeg skal amme hende her istedet for at trække hende til havregrøden.
Det er rigtig hårdt når hun vågner kl 05 og bare er overfrisk og jeg synes egentlig at hun burde sove længere uden mad når hun har fået kl 03 - jeg er bange for at amningerne ekskalerer hvis jeg giver mig.
Kunne godt tænke at skære amningerne om natten ned til 1 er det urealistisk i forhold til min pige? og hvad kan jeg gøre for at skære ned på amningerne generelt. Hun er rigtig glad for brystet!
Hvad kan jeg give hende som mellemmåltid nu når hun ikke er så glad for frugtmos, er det ikke for meget med grød endnu en gang.
Håber du kan give lidt inspiration til det hele!
Venlig hilsen