Brev:
Søvn og sove i egen seng
14. december 2009
Alder:
7 mdr.
Søvn og sove i egen seng
Hej Helen:)
Besluttede mig nu for at blive medlem, da jeg har brug for konkrete svar, har være rigtig glad for mange af de råd du har givet andre familier..
Sagen er den at Viktor er kommet i en dårlig periode vil jeg næsten kalde det. Og vi som forældre har svært ved at finde hoved og hale i det.
Viktor har i godt og vel 2-3 uger vågnet ca en time efter han er blevet ammet gonat, (sover i egen seng på eget værelse. det ha han gjort siden han var 6 månder.) Han vågner med at græde og og vi kan hører han tumler rundt derinde. Jeg går derind og giver sutten, beroligere ham men ak intet hjælper.(sjældent kan jeg få ham til ro.) Det er lykkedes men ja.... Så går der igen en time, eller 2 og så vågner han på samme måde (bliver puttet kl 20).. Han bliver ved med at græde.
Måske han drømmer? sommetider går min mand derind men heller ikk det hjælper.(får han en flaske sen aften, ca 150ml.) kl 23 24tiden. sover til næste morgen ca 05-06 ammes her igen. Det ender med at vi tager ham ind i sengen til os og så ammer jeg ham får at få ham til at slappe lidt af. Der sover han så fint til næste morgen..
AFTENPUTNING.
Vi er ellers også igang med se til metoden, som ikk rigtig virker endu.. Har prøvet og sidde hos ham i mørket og han græder næsten mere når jeg er der, som han siger " Hvorfor har du ikk taget mig op endnu, igår skulle jeg kun græde 10 min og idag 20"????
Det er heldisvis kun nogle gange det er sådan, for det meste kan jeg ligge ham i sengen uden han protestere, der vender han sig selv om på siden og sover..
Jeg følger stort set din beskrivelse af dagen med mad og lure, og det kører super godt. Viktor er en glad dreng i fin trivsel som min egen sund pl, skriver :0) er aktiv om dagen og jeg elsker at gå herhjemme med ham.
Men jeg ville bare så gerne at natten kunne ændres, skal jeg flytte ham når han er faldet til ro hos os?
Er det bare en kæmpe fejl at ta ham med ind til os.?? Jeg syntes ikk han skal ligge der, man orker bare ikk mere skrål og når jeg ved at det giver ro for ham, er det svært at lade vær med at ta ham med ind.. sommetider har vi været vågen 1 time om natten, fordi vi har prøvet og få ham til at sove vidrer i egen seng..
Helen jeg håber du kan finde rundt i alt det her..
Håber du kan give mig lidt ro omkring det hele, for viktors skyld :0)
Med venlig hilsen
P