Brev:
Amning suppleret med modermælkserstatning
3. juni 2004
Alder:
4 mdr.
Amning suppleret med modermælkserstatning
Jeg har en dreng på 16 uger, som jeg ammer fuldt ud. Jeg har dog nogle gange ikke helt kunnet følge med, og har så givet ham op til 100 ml. modermælkerstatning i døgnet.
Jeg har gjort meget for at opretholde fuld amning, men har nu en periode igen, hvor jeg ikke kan følge helt med.
Nu hvor han er ved at være 4 måneder, skal jeg så prøve at opretholde fuld amning et par måneder mere, eller skal jeg bare bruge MME lidt mere rutinemæssigt?
Han ligger lidt over gennemsnittet i længden og på gennemsnittet i vægt. Han ser fin ud, men er ikke 'babytyk'.