Svar: Amning suppleret med modermælkserstatning
3. juni 2004
Alder:
4 mdr.
Hvis man i fire måneders alderen kan nøjes med at lægge hyppigere til og på den måde øge mækemængden i forhold til barnet behov, så skal du gøre dette i stedet for at tilbyde erstatning eller anden mad.
Hvis din søn er begyndt at vågne mere om natten, følge dig med øjnene når du spiser og virker interessert i skemad, så kan du forsøge med lidt skemad, men der er ikke noget i vejen for at du venter med skemaden til han er 5-6 mdr gammel, hvis han i øvrigt trives godt på din mælk og du har mulighed for at øge din produktion i forhold til hans behov.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske