Brev:
Mad - nu pludseligt et problem
15. december 2009
Alder:
2 år, 5 mdr.
Mad - nu pludseligt et problem
Hej Helen.
Så har vi fået endnu en udfordring.
Carolina er jo næsten 2½ år og vokser fint, er 90 cm og vejer 14 kg.
Hun har jo altid været rigtig god til mad, men den sidste mdr. tid har vi fået flere og flere udfordringer.
Om morgen spiser hun 2-5 skefulde havregryn eller øllebrød, hun vil ikke have havregrød.
Hun spiser fint i vuggestuen, efter hvad vi hører.
Når hun kommer hjem ml. 15-15.45 får hun som regel en lille kiks, rosiner eller lidt frugt.
Når vi så spiser ca. kl 18.00 vil hun ikke have noget. Hun siger bare: "mig ikke spise mad" eller ser på maden og siger: "tak for mad".
I begyndelsen satte hun sig på sin stol og spiste lidt, men som ugerne er gået er det blevet værre og værre. Og nu tager hun bare sin dyne og ligger sig på gulvet i køkkenet.
Vi har prøvet alt,: at lade hende være, i den tro at hvis hun var sulten ville hun komme ud til os, så har vi prøvet at sige at hun skal smage på maden, nogle gange lykkes det, og hun siger: "umm smager godt", men vil så ikke have noget alligevel.
Vi har også, imod vores vilje, sagt at hun SKAL spise og blive ved bordet, hvilket har resulteret i gråd og stadig ingen mad.
Hun er nu begyndt de sidste 2 dage at klage over ondt i maven, hvilket jeg tror er pga. sult og har også sagt til hende at det er fordi hun er sulten. Hun kan finde på at sige: "uhhh, jeg er så sulten" og når hun så får mad, så spiser hun alligevel ikke. Og det er lige meget hvilken mad jeg laver (kylling i karry er det letteste at få i hende)
Vi har også prøvet bare at ignorerer det, så der ikke er fokus på maden.
Hun får dagligt en multivitaminpille.
Hvordan skal vi gribe det an?
Hilsen Charlotte