Brev:
Gider ikke spise...
15. december 2009
Alder:
10 mdr.
Gider ikke spise...
Kære Helen,
Så er min dejlige datter blevet 10 mdr. :) Hun er startet i vuggestue og er derefter blevet syg for første gang med feber, forkølelse og hoste. Mens hun var syg havde hun ikke den store appetit, hvilket jeg syntes var meget normalt, da jeg jo heller ikke selv har den store appetit, hvis jeg er syg.
Nu er hun så på toppen igen - men hendes ellers store appetit er ikke kommet igen! Før spiste hun store portioner havregrød, øllebrød, rugbrød med forskelligt pålæg, tykmælk, frugt, og grøntsagsmos med kylling eller laks. Hun spiste stort set alt.
Men nu kan jeg ikke få hende til at spise meget. Skemad er det som om hun protesterer imod, og hun vil gerne sidde og "nasse" rundt i maden selv.
I vuggestuen sidder de også og spiser rugbrødsstykker selv, og det er som om hun har fået smag for det, og derfor ikke gider mades med en ske. Men det er dybt frustrerende, at jeg ikke føler hun spiser noget mere. I dag har hun fx. spist følgende:
Øllebrød til morgenmad - men pludselig skulle hun absolut ikke have mere! (Kun halvedelen af hvad hun spiste før - og havregrød gider hun SLET ikke mere...)
Frugt og kiks i vuggestuen ca. kl. 9
Frokost kunne de overhovedet ikke få i hende i vuggestuen, så det blev til lidt rugbrød med makrel omkring kl. 13, da hun var blevet hentet
½ bolle + ½ kiwi ca. kl. 16
Aftensmad var lidt pasta, en kogt gulerod, og lidt af kanterne fra min pizza.
MME inden sengetid kl. 20 - ca. 180 ml
Jeg er bange for, at hun bliver en lille kræsen en, der kun vil spise boller og pasta. Hvordan sørger jeg bedst for, at hun vil smage og spise alt?
Det der er mærkeligt er, at hun tidligere spiste næsten alt, og at hun nu lige pludselig stritter imod. Jeg forstår ikke, hvad der sker...?
Håber du kan hjælpe mig med lidt gode råd, så jeg kan få hende til at spise godt og varieret igen...
Mange hilsener Mette