Brev:
Afviser skemad - 6 mdr.
3. juni 2004
Alder:
6 mdr.
Afviser skemad - 6 mdr.
Hej Helen
Min søn på 6 1/2 måned er blevet ammet fuldt indtil nu. Dog har jeg forsøgt at introducere skemad siden han var 5 måneder, uden succes overhovedet. Jeg er førstegangs mor!
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal finde på. Han vil bare ikke have det.
Jeg har prøvet at servere det samme i en hel uge. Jeg har prøvet at veksle mellem grød/kartoffelmos/frugtmos. Hans far har forsøgt, hans bedstemor og sågar hans oldemor har jeg bedt om at prøve, uden resultat.
Jeg har også prøvet at lade ham selv styre skeen. Jeg smager på det først og viser ham at det er godt.
Mange siger at jeg bare skal sulte ham, så skal han nok lære det, men den metode har jeg det meget svært med.
Han har to tænder forneden og de to foroven er også på vej og han er begyndt at bide mig lidt. Desuden kunne jeg også godt tænke mig at få lidt mere 'frihed', hvis du forstår hvad jeg mener.
Jeg håber du har et forslag til hvordan jeg kan 'kæmpe' videre.
PS. Han vejer 8 kg, er en super glad og nysgerrig dreng. Han sover fra 19,30 til 22.30, hvor jeg ammer ham og så sover han videre til ca. 5-6.
På forhånd mange tusind tak for dit svar.
Karina