Brev:
Søvn - urolig
21. december 2009
Alder:
15 mdr.
Søvn - urolig
Hej Helen
Vores datter på ca. 15 mdr. har i en længere periode været meget urolig om natten.
Hun har haft mellemørebetændelse et par gange og efter et besøg hos ørelæge fik vi af vide, at hun havde væske i begge øre og at hun skulle have lagt dræn.
Vi har for 7 dage side fået lagt dræn i ørene på hende og har fået en meget gladere datter om dagen, men det er fortsat galt om natten.
Hun har under forløbet med hendes mellemørebetændelse fået en til 1½ flaske vand om natten - ørelæge mener, at hun har brugt den til at tryk udligne.
Hun blev ca. 10 timer efter at drænene blev lagt ind forkølet og hoster lidt, men det er ved at være på retur.
I dag har vi en pige, som falder godt nok i søvn, hun får en lille sutflaske lige inden hun sover og sover fint til kl. 23 - efter kl. 23 starter hun med at bevæge sig meget og vågner. Hun er lidt ked af det og vil gerne have sin sutflaske. Hun drikker ca. en flaske vand om natten.
Når hun vågner er hun ikke altid ked af det, men vil have lidt og drikke - hun sutter lidt og falder lidt hen, men vælter rundt i sengen. Hun har nogle gange ro af 1½ time adgang men ikke meget.
Det skal lige siges, at mønsteret vi ser nu, er ikke det samme som før hun fik dræn, der var hun meget ked af det og hun havde ondt. Nu virker det til at hun bare ikke kan finde ro.
Vi er meget i tvivl om hvad det kan være, og om det alene kan være at hun er vænnet til sutflasken. Vi har talt om, at når hun er helt fri af forkølelse og vi ved at drænene sidder som de skal at så vil vi prøve at tage kampen.
Hun er en lille dame med meget temperament, så nemt bliver det ikke.
Om dagen trives hun og hun spiser fint - der som skrevet om natten det går løs.
Venlig hilsen
/Sophia