Svar: Må de egentlig drikke te?
22. december 2009
Alder:
20 mdr.
Kære Rikke
Børn må som udgangspunkt godt få lidt te en gang imellem, med den alder din dreng har. Det er en god idé at vælge koffeinfri te og hvis jeres grønne te er koffeinfri er det helt okay ellers er kamillete en mild te til børn.
Det er vigtigt at tilbyde teen af en kop og man må gerne som I gør blande lidt mælk i teen. Man kan også søde med en lille smule sukker eller evt. lidt honning, med den alder din dreng har nu, det kan være udmærket om vinteren, hvor vi har lidt forkølelse, irriterede slimhinder osv.
Det sker at nogle børn bliver næste 'afhængige' af te og begynder at få te i større mængder og det går altså ikke. Det er fint at de får lidt - f.eks. en kop te om morgenen og/eller om aftenen, men de skal ikke drikke flere kopper te om dagen. Det er således meget fint at veksle mellem vand og mælk, som I jo også gør.
Rigtig meget held og lykke fortsat og ha en rigtig dejlig jul :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske