Brev:
Græder når han vågner efter dagslur
22. december 2009
Alder:
5 mdr.
Græder når han vågner efter dagslur
Kære Helen!
Så er jeg her igen - det er altså fantastisk med sådan en side, hvor man kan skrive og få gode råd. Kan godt lide at man har tingene på skrift, så man kan tage det frem og læse igen når man bliver usikker, for det gør man jo helt sikkert som nybagte forældre.
Xander har lige været til 5 mdr.s vaccine og efter den fik han lidt feber og så læste jeg på din side, at små børn med feber ikke må sove ude og derfor har Xander de sidste par dage sovet sine dagslure indenfor, hvilket han ikke har kunnet/villet før, så det er jo vildt flot at han kan nu. Tænker dog at putte ham udenfor og sove igen, når vi får taget barnevognen ud af bilen, som hans far har taget med på arbejde ;)
Normalt når Xander vågner om morgenen er han - som jeg også skrev i mit sidste brev til dig - rigtig glad og i godt humør og spræller med arme og ben og hviner af glæde når han ser os. Men når han sover om dagen vågner han som regel ved at græde - også når han sover udenfor - men lyser for det meste op i et smil når han ser os.
De her dage hvor han har taget sine dagslure indenfor er han dog vågnet med rigtig hjerteskærende gråd og det har ikke hjulpet når vi tager ham op. Så græder han videre. Han ligger nærmest med lukkede øjne og græder og vi forsøger at trøste ham, men det virker ikke rigtig. Igår tog vi ham op og han græd lidt videre, men stoppede så med at græde efter lidt tid, hvor vi havde gået lidt rundt med ham og snakket med ham og sådan.
Her før, hvor han vågnede efter sin formiddags/middagslur (fra kl. ca. 11.45 - 13.05) græd han, med tårer og jeg kunne ikke rigtig trøste ham selvom jeg tog ham op. Han lå med lukkede øjne i sengen og græd og jeg strøg ham over håret og nussede ham på kinden og talte beroligende til ham. Efter lidt tid faldt han til ro og faldt i søvn igen.
Så er det jeg tænker, om han i virkeligheden har brug for mere søvn når han græder når han vågner eller hvorfor tror du han bliver så ked af det når han vågner efter at have sovet sin lur indenfor i forhold til udenfor? Han falder i søvn i sin seng, så jeg tror ikke det er fordi han ikke kan forstå hvor han er henne, for han vågner samme sted som han faldt i søvn.
Rigtig glædelig jul og godt nytår.
Mange hilsner,
Louisa