Brev:
Hvordan længere lure om dagen?
22. december 2009
Alder:
5 mdr.
Hvordan længere lure om dagen?
Kære Helen.
Ja jeg bombarderer dig med spørgsmål for tiden ;-)
Vores datter er nu lige knap 5 mdr, 67 cm lang og vejer 8,2 kg.
Hun er så småt gået igang med grød og mos, men det er ikke altid det falder i god smag. Desuden er jeg også ved at supplere med MME/trappe ud af amningen.
Vores dag ser sådan ud
Kl. 6-7 vågner og ammes
Får en flaske inden formiddagsluren
ca. 9.30 eller 10.30 sover 1 time
Ammes og vi leger eller hygger
ca. mellem kl 11 og 12 får hun grød (hirse - eller risgrød med frugt)
ammes
12.30 sover 1 time
Ammes og tilbydes flaske
14.00 sover 1 time
Ammes
kl 16 sover mellem ½ og 1 time
kl 17 får mos. Men må ofte droppes da hun er træt og græder.
ammes og tilbydes flaske efter mos
kl 19 putteritual og får flaske
kl 19.30 godnat
Hun giver et par gange inden midnat, men sover faktisk og finder ro ved sutten
mellem kl 00 og 2 vågner hun og ammes og sover så som regel videre til mellem kl 6 og 7
Det er dagen der som du nok kan se er det største "problem". Jeg KAN ikke få hende til at sove længere lige meget hvor meget jeg prøver at rokke med vognen, give sut osv. osv.
Hun er tydeligvis slet ikke udhvilet efter kun at have sovet 1 time og bliver hurtig træt og ked af det. Det er også svært at give grød og mos fordi hun altid er træt og ked af det og så ender det i gråd.
Er det en fase at hun kun sover 1 time ad gangen om dagen? Hun har efterhånden gjort det i 6 uger nu. Jeg ville intet have imod det hvis hun bare var glad og veludhvilet, men det er hun jo ikke!
En dag som idag stod hun op kl 6. sov fra 8.30-10.30 igen fra 12.30 til 13.30 og igen fra 15-15.30 og er pt igang med en lur som startede kl 16.15 -
Vi aner ikke hvordan vi skal få mere rytme på hende. Det optimale ville jo være hvis hun sov 9.30 til 10.30 og 13 til 15 og så måske en lille powernap på ½ time sen eftermiddag.
Med venlig hilsen
Lene