Brev:
Flaskebarn
22. december 2009
Alder:
1 mdr.
Flaskebarn
Hej Helen,
Vi er blevet forældre igen til en stor dreng der var 5300 g ved fødslen. Han er nu 1 mdr.
Han er flaskebarn da vi ikke kunne få amningen til at fungerer - han ville simpelthen spise HELE tiden og jeg kunne ikke hænge sammen. Min datter blev ammet, så nu føler jeg mig lidt på bar bund ifht hvordan man gør :-)
Han har ofte meget mavekneb (gråd i 1 times tid) og det er som om han har svært ved at komme af med afføringen. Er det normalt og hvornår kan man forvente at der er styr på maven?
Han har indtil i går haft meget kort sove/hvileperioder - typisk 1-2 timer inden han ville spise igen. Og så var det forskelligt hvor meget han tog - 20-80 ml. Nu er vi begyndt at holde ham hen (typisk med sutten) og det er lykkedes os i dag at trække den til 3 timer mellem hvert måltid. Er det ok? (Både at vi holder ham hen og at tidsrummet?)
Hvornår aftager deres behov for at bøvse? (Vores datter havde aldrig det store behov, så jeg tænker at de vel selv må lære det på et tidspunkt :-)
Min søster mener ikke at han bliver ordentlig mæt og siger at vi skal prøve at putte lidt Maizena i mælken. Jeg mener ikke det er dur før han er 4 mdr - hvad siger du? Er det noget andre gør??
På forhånd tak,
God jul
Kærlig hilsen
Jette