Brev:
Når grød er HOT men mos er NOT
28. december 2009
Alder:
5 mdr.
Når grød er HOT men mos er NOT
Kære Helen
Tak for dine dejlige ... og brugbare svar, du kan tro de er værdsat!!!
Jeg har lige et spørgsmål vedr. skemad. Mine tvillingepiger er 5.5 måneder og er rigtig gode til at spise grød (majs, boghvede og risgrød) med forskellig frugtmos til frokost, jeg laver det selv, og de spiser det med stor glæde......MEEEEN når menuen står på grøntsagsmos til aften, så bliver de nogle stramtantede madammer og lukker munden. Vi kan højst få 2 skefulde i dem, men så er den fest også slut. Jeg har ellers prøvet at lave lind kartoffelmos, kartoffel/gulerodsmos og forskellige andre variationer, men de vil ikke have det.
Hvad gør jeg?
Skal jeg tilbyde dem grød igen til aften? Eller skal jeg blive ved at prøve med forskellig mos, de skal jo til at spise lidt mere varieret mad, ik?
Super idé med babykøkkenet i øvrigt!!
Mange hilsener fra
Tvillingemoren:-)