Brev:
Byttet rundt på nat og dag
28. december 2009
Alder:
3 mdr.
Byttet rundt på nat og dag
Hej Helen
Min datter på 3 mdr. har tilsyneladende misforstået noget ang. nat og dag! De første 6 uger sov hun fra ca. kl. 19-21 til kl. ca. 8, hvilket jo var fantastisk. Men nu er situationen sådan, at hun ikke sover for natten før kl. ca. 01, og det er i længden hårdt - specielt når storesøster står op kl. 6.
Hun sover som følger:
Vågner: kl. 11 (den kan også blive 12)
Puttes til "formiddagslur" kl. 13, sover 2½-3 timer
Puttes til "middagslur" kl. 17.30-18, sover ½ time
Puttes til "eftermiddagslur" kl. 20-20.30, sover ½ time
Puttes til natten kl. 22-22.30, men vågner igen efter ½ time.
Sover for natten kl. 01.
Jeg ammer ca. som følger:
Kl. 6-7
Kl. 11
Kl. 15. 30-16
kl. 18-18.30
kl. 20.30-21
kl. 22
kl. 00
Hun bliver altid tilbudt en ammetår, inden hun puttes fra modsatte bryst end hovedmåltidet.
Ved fødslen vejede hun 3100 g og havde taget på til 5400 g, da hun var 13 uger.
Vi har prøvet at vække hende efter hendes måltid ved 6-7 tiden uden effekt (ca. 10 dage i træk).
Vi kan nemt putte hende om dagen, men om aftenen kan det godt være lidt svært. Det ender altid med at jeg må ligge mig med hende i sengen, og går udfra at det er det hun venter på. Vi har prøvet at ligge hende i liften 1000 gange, tage hende op når hun græd og putte hende igen. Dette kan ganske enkelt ikke lade sig gøre. Hun falder i søvn, når vi vugger hende, men kun for at sove 10 min. Dette kan vare hele natten.
Jeg føler selv, at der ikke er nok mælk om aftenen, hun er meget urolig ved brystet, slipper og tager fat og arbejder med hele kroppen. Det har hun gjort i 1 mdr.
Hun bruger ikke sut og bryder sig ikke om, at der ligger en stofble, putteklud eller lign. ved hovedet.
Kan du komme med nogle gode råd til hvordan vi får brudt denne rytme??
Venlig hilsen
Nina