Svar: Jern trods modermælkserstatning
29. december 2009
Alder:
4 mdr.
Kære Marianne
De anbefales at præmature børn (født før 37 uge) får ekstra jerntilskud fra de er 4 uger til de er 12 måneder - uanset om de får modermælkserstatning eller tilskudsblanding.
Dette er sundhedsstyrelsens anbefalinger og er der ændringer, bør disse foretages i samarbejde med neonatalafdelingen.
At du skifter til NAN 2 gør altså ikke at du kan droppe det ekstra jern, selvom det indeholder mere jern end NAN 1. Desværre :)
Det er dejligt at din dreng er kommet godt igang med skemaden, at lillepigen skal have mere tid er helt okay - børn er forskellige på mange måder, også tvillinger. Det vigtigste er at de trives og har det godt, og det lyder som at det går rigtig fint hos jer :)
Rigtig godt nytår!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske