Brev:
Vil ikke spise frokost
30. december 2009
Alder:
14 mdr.
Vil ikke spise frokost
Hej Helen,
Vi har Oliver som er vores lille guldklump på 14md. Han har altid haft en god appetit og ville spise stort set alt, men det det totalt vendt.
Til morgenmad spiser han ok, til frokost får han rugbrød med forskelligt pålæg men nu er det en kamp at få ham til at spise noget frokost. Når jeg står og smøre hans rugbrød sidder han og peger på det og virker som om han bare gerne vil smage på det, og når han så får det spytter han det bare ud igen. jeg prøver så noget andet pålæg men samme resultat. Prøver så at droppe rugbrødet og finder noget frugt, men det er meget lidt han får ned. Hvad gør jeg???
Til aftensmaden er det også meget forskelligt hvor meget han vil spise, men han får tilbudt alt hvad vi får. Jeg har prøvet at droppe mellem måltiderne for så kunne det jo være han var mere sulten, men det syntes jeg ikke har givet noget resultat?? Jeg giver ham altid en flaske vælling før han skal sove og den vil han stadig gerne have, og så er jeg da sikker på han har noget i maven!
Jeg er også meget i tvivl om han selv skal spise fra sin egen tallerken eller han bare får fra vores?? Har prøvet begge, men når han får sin egen tallerken ender det altid med at han sidder og leger med maden eller smidder det ned på gulvet???
Er det ok han spiser med sine fingre eller skal han til at spise med bestik??
Håber du kan give nogle gode svar
Hilsen den bekymrede mor!