Brev:
Søvn og natlige amninger
30. december 2009
Alder:
6 mdr.
Søvn og natlige amninger
Kære Helen
Jeg har en datter på 6 mdr. De 3 første mdr sov hun igennem hver nat, hun kunne sove ml. 8 - 10 timer uden opvågning. Hun fik bryst samt modermælkserstatning, hun var en stor pige fra fødslen 4712 g! Så hun krævede en del. Dette gjorde også at min sundhedsplejerske rådet os til at give hende grød da hun var kanp 4 mdr, da hendes natlige opvågninger startede. Vi gav hende hirsegrød med lidt frugtmos og hun spiste / spiser meget. Hendes mave kunne dog ikke følge med, så i starten havde hun svært ved at komme af med afføringen og vi gav hende sveskemos, det hjalp.
I godt 2 mdr. er det lykkedes min kæreste at ligge hende i seng om aftenen, hun faldt i søvn ved at han sad ved siden af hende og holdt en hånd på hendes bryst. Men de sidste 14 dage er hun blevet så ked når han skal lægge hende, at hun til sidst kaster op og det kan jeg ikke holde til, så hun kommer til brystet og falder til ro hvorefter jeg ligger hende over i hendes seng og hun falder søvn. Men så sover hun kun 2 timer (somme tider kun 1 time) og så vågner hun og det fortsætter hele natten til ca 6 om morgenen hvor min kæreste de sidste par morgener har lagt hende i barnevognen og ud i haven, her kan hun somme tider sove 3 - 4 timer!
Når hun vågner om natten, har jeg forsøgt at synge for hende, men vi er kommet helt ud på et skråplan, nu får hun bryst når hun vågner fordi jeg simpelthen er for træt til andet. Det tager kun ca 1o min bryst og tilbage i sengen og hun sover videre. I går aftes ville vi prøve at ligge hende i et andet rum i hendes barnevogn, hvilket resulterede i, da hun vågnede kl. 23 første gang, var hun helt forvirret og vi kunne ikke få hende til at falde til ro før kl. 03!!
Vi er bange for at prøve for meget, men har også bare snart brug for lidt nattesøvn, det har stået på i 2 mdr med ca 6 - 8 natlige amninger!
Med venlig hilsen
Stinne