Brev:
Sove- og dagsplan
1. januar 2010
Alder:
5 mdr.
Sove- og dagsplan
Hej
Først tak for dit svar sidst mht. ikke at ville køre i bil.
Det var meget brugbart og er blevet meget nemmere :-)
Nu har jeg brug for noget hjælp mht. sove/dagsplan.
Vores dejlige dreng er næsten 5 måneder og har de sidste 3 mrd sovet godt om natten. Han sover fra ca. 22 og til ca. 7-7.30 med 2-3 amninge . I øjeblikket mega ammer vi morgen gerne over en time og så er han klar til formiddagslur omk. Kl. 10 - her sover han 1-2 timer.
Så langt så godt :-)Men han har aldrig været god til at ville sove om dagen. Derfor er formiddagsluren - en stor ting.
Han er tit søvnig omk. Kl 14.30-15 men sover helst hos mig når han falder i søvn ved amning. Når jeg lægger ham i vuggen, sover han max 30min. Barnevognen har han ikke været vild med, falder i søvn på turen, m vågner når vi er hjemme og falder ikke i søvn igen. med mindre jeg går ind og ammer så tager han de der ca. 30 min.
Senere er han træt igen omk. Kl. 18.30 men sover igen helst ved amning og max 30 i vuggen.
Han virker frisk igen efter de 30minutters lurer og er meget sjældent sur eller pivet.
Hvor meget søvn har han brug for dag og nat ?
Er det muligt at ændre dagsrytmen så han kommer lidt tidligere i seng end kl. 22 ?
Jeg ammer stadigvæk fuldt ud, men har snakket med min sundhedsplejerske om at starte på lidt mos/grød her i januar (han bliver 5 mdr d. 11. Januar)
Er der noget jeg kan tænke på mht. planlægning af de måltider og sove/dagsrytmen?
Godt nytår - venlig hilsen
Lotte