Brev:
Skal jeg sløjfe amningen om formiddagen eller bytte om på formiddags- og eftermiddagsmåltid?
2. januar 2010
Alder:
7 mdr.
Hej Helen
Jeg skal også lige høre dig, hvordan det ser ud med vores plan for dagen, selvom den nok bliver ændret noget nu hvor vi skal rejse.
Sofies mave er iøvrigt kommet i orden, eller afføringen er faktisk temmelig løs nu og det er altså uden brug af afføringsmidler. Jeg stoppede med laktulosen, fordi jeg ikke kunne se en effekt. I stedet prøvede jeg med en daglig sæbeprop og i løbet af et par dage, så fandt Sofie åbenbart ud af, at det ikke gjorde ondt at komme af med afføring, når blot den var lind, så det er mange dage siden vi sidst har brugt "hjælpemidler".
kl. 5-6 Amning - sover videre
Kl. ca. 8 Havregrød
Kl. 9.30 Amning - sover formiddagslur
Kl. 11.30 Øllebrød eller grøntsagsmos - tidspunktet for middagslur varierer alt efter længden af formiddagsluren
Kl. 14.30-15.30 Frugtmos, grød m. frugtmos eller yoghurt med frugt
Kl. 16.30 Evt. powernap alt efter længden af middagsluren
Kl. 17.30 Grøntsagsmos (sommer tider kød)
Kl. 19.30 Amning - herefter puttes til natten.
Vågner på et eller andet tidspunkt mellem 21.30 og 1.30 og bliver ammet en gang. Hvis hun vågner flere gange forsøger jeg at give sutten, så amningen om natten forsvinder.
Når Sofie skal i dagpleje i løbet af februar skal jeg enten sløjfe amningen om formiddagen eller bytte om på formiddags- og eftermiddagsmåltid, så hun kan ammes, når hun kommer hjem i stedet for.
Har du nogle bemærkninger til vores plan?
Med venlig hilsen
Sofies mor