Brev:
Tips til morgemad
3. januar 2010
Alder:
17 mdr.
Tips til morgemad
Hej Helen
Godt nytår :-)
Ja, nu har jeg brug for lidt input fra dig igen. Denne gang om morgenmad.
Agnes får normalt øllebrød og havregrød med div. revet frugt/ frugtmos og smag (vanilie, kanel, kardemomme osv. som det nu passer til frugten) om morgen. Det har hun altid været meget glad for, og har i reglen spist 1 til 1½ dl grød med velbehag.
MEN, pludselig er hun slet ikke interresseret i grøden. Hun afviser fuldstændig og det er ligegyldigt om hun sidder med det selv, eler får lidt hjælp. Vi har forsøgt med rugbrød og frugt i stedet, men også det spiser hun meget lidt af. Yogurt har aldrig været det store hit, men også det er blevet prøvet ...
Har du nogen ideer? Jeg synes jo ikke hun skal gå i flere timer før hun spiser, men samidig skal madsituationen heller ikke være negativ og straten på dagen være fyldt med konflikt.
Hendes dag ser normalt sådan ud i cirka tider. Måske skal der rettet til her?
6:30 - 7:00 vågner
morgenmad + mælk
7:30 - 8:30 tøj på og leg
8:40 afsted til vuggestuen
Afleveres i vuggestuen (hvor hun er rigtig glad for at være :-))
9:00 Frugt + Vand
Leg
11 - 11:30 Varm mad + mælk
12 -14, 14:30 middagslur
14:30 mellemmåltid (knækbrød . ost, frugt, yogurt e.lign + vand)
15 -15:30 Bliver hentet fra vuggestue
leg
Ca.: 17:30 aftensmad + mælk
18:00 bad
19:00 aftengrød med frugtmos + vand (ca.: 1 dl)
godnathistorie og hyg :-)
sover senest 20:00 men ofte allerede kl 19:30
Har du nogle tanker? Du plejer at kunne sætte fingeren på ting, jeg ikke selv ser :-)