Brev:
Puttes til natten
3. januar 2010
Alder:
3 mdr.
Puttes til natten
Hej Helen
Tak for dit svar ang. min yngste datter, der har byttet rundt på nat og dag. Vi er i fuld gang med at vække hende om morgenen. Jeg har dog et spørgsmål mere.
Hun er 3 mdr. og bruger (desværre) ikke sut.
Når vi putter hende om aftenen, sover hun kun en halv time. Vi vugger og vugger, for hun burde kunne sove. Men hun bliver virkelig rasende, og det eneste der virker er mit bryst. Efter at være blevet lagt over i sengen hos mig (og mit bryst) falder hun fint i søvn. Men efter en halv time vågner hun og vil have mit bryst igen. Sådan står det på hele aftenen.
Jeg er rigtig træt af sidde stand-by hele aftenen, fordi jeg skal fungere som en sut. Om dagen er der intet problem.
Vi har prøvet en kold tyrker, altså hvor hun ikke får mit bryst, men hun er stædig og giver sig ikke. Hun er fast besluttet og vi kan vugge og berolige den halve nat - det virker ikke.
Min sp. siger, at det er noget rod, og det er jeg jo fuldstændig enig i, men hun har ingen råd til hvad vi kan gøre - udover at droppe amningen - for så glemmer hun brystet. Dette er jeg dog ikke interesseret i. Men jeg er absolut heller ikke interesseret i at være en omvandrende sut.
Vi er begyndt at give hende en flaske mme om aftenen inden hun puttes. Hun drikker ca. 170 ml (hun burde i forhold til hendes vægt drikke ml. 115-150 ml), så vi er sikre på, at hun ikke er sulten.
Har du nogle gode forslag til, hvordan vi kan få hende til at sove videre om aftenen uden at falde i søvn med mit bryst i munden???
Jeg sender dig endvidere 2 breve ang. min ældste datter.
Venlig hilsen
Nina