Brev:
Svært at falde i søvn - 4 mdr.
31. maj 2004
Alder:
4 mdr.
Svært at falde i søvn - 4 mdr.
Hej
Håber du kan hjælpe med et par kloge ord, da jeg er ved at være temmelig frustreret.
Jeg har en dejlig dreng på snart 4 måneder. Han er på alle måder fantastisk og glad og nem, men på ét punkt er det kørt helt skævt for os de sidste par uger, - hver aften når han skal puttes har vi et cirkus af den anden verden!
Det starter meget godt med at han bliver træt og pjevset ved syv halv otte tiden, hvorefter jeg ammer ham for at fylde ham op til natten. Han falder til ro (og nogen gange i søvn) ved brystet og jeg synger en lille godnat sang for ham. Hertil er alt godt og han er glad og træt. Så bærer jeg ham ind i vuggen, og så snart han rører madrassen stikker han i et hyl.
Her er det så jeg ikke ved hvad jeg skal gøre... både min mand og jeg har prøvet at blive siddende og nusse ham og vi har prøvet at gå ud og komme igen med mellemrum for at give sut og trøste lidt. Intet virker og det ender altid med at han får kørt sig selv helt op og ligger og raller og skriger og jeg tager ham op fordi jeg er bange for at nu kan han ikke trække vejret eller at han vil kaste op! På det tidspunkt er han så opkørt at jeg kun kan trøste ham ved at ligge ham til brystet igen, - hvor han så småklynkende falder til ro og i søvn...
Hjælp, - dette er ikke til at holde ud. Det skal siges at han når han endelig falder i søvn sover 8 timer i træk så han er ikke på den måde "dårlig" til at sove, han har bare meget svært ved at give slip...
Min mand har foreslået at vi laver en hård kur, hvor min mand putter ham og bliver hos ham, men lader ham skrige til han sover - han mener det vil tage et par dage og så skulle han være kureret. Hvad synes du om den idé?
Mange hilsner og på forhånd tak,
Tanja