Brev:
Gode råd i forbindelse med flytning
4. januar 2010
Alder:
23 mdr.
Gode råd i forbindelse med flytning
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig, fordi vi har en dreng, som ikke er en af de modigste små børn i verden - han kaster sig ikke nysgerrigt over 'fremmede mennesker' og bliver let ked af det, hvis f.eks andre børn i vuggestuen tager legetøjet fra ham.
Selv om han er glad for sin vuggestue, og bestem har gode dage, hvor han drøner rundt og leger, så er der også dage, hvor han helst sidder på skødet af pædagogerne i vuggestuen og kigger på de andre børn. Jeg ved godt, der er forskel på børn, og det er som sådan heller ikke fordi, jeg ser et problem i denne opførsel. Min mand og jeg prøver selvfølgelig bare at give ham den tryghed han har brug for, og opmuntringen til at møde verden.
MEN, mit spørgsmål går på, hvordan vi bedst håndterer en kommende flytning. Vi flytter den 1. februar, men kan ikke forvente at få en institutionsplads før engang tidlig sommer. På den måde kan man jo sige, at flytningen (fra lejlighed til hus) bliver på en 'langsom' måde, hvor han stadig beholder sin velkendte dagligdag i vuggestuen. Men vi tænker selvfølgelig også på, hvordan vi som familie bedst får dagligsdagslogistikken til at gå op, og derfor om vi skal skrive vores dreng op til alternative institutioner.
Lige nu har vi ham kun skrevet op til integrererede institutioner i den nye kommune, fordi jeg gerne vil skåne ham for skiftet først til ny vuggestue, og kort derefter til børnehave. Men gør vi ham en bjørnetjeneste ved at 'skåne' Jonathan på denne måde? Eller hvad siger du til muligheden for at finde en dagplejeplads til ham? Det er jo en mere rolig dag med færre børn, men også her skal han jo alligevel skifte til børnehave en dag, og jeg vil heller ikke tage ham helt ud af en dagligdag, hvor han mister kontakten til mange børn, og dermed måske bliver endnu mere pylret - og dermed 'chokket', når han skal i børnehave.
Tak for dine råd.
Hilsen drengens mor