Svar: Ømt bryst - 2 mdr.
6. juni 2004
Alder:
2 mdr.
Kære Anita
Hvis der er tale om svamp, så hjælper det ikke kun at behandle din søn, du skal også bruge brentan på brystvorten.
Det vil derfor være en god idé at du kontakter lægen igen ofr at få en recept på brentan til jer begge to:o)
Prøv også at amme i forskellige stillinger, så du både ligger ned, ammer i den traditionelle stilling, og bruger tvillingestillingen. Ved at amme i forskellige stillinger bruger din søn sin tunge forskellige steder på vorten og det kan afhjælpe smerten.
Hvis din søn bruger sut, så sørg for at denne skoldes dagligt og altid er ren. Put ikke sutten i din egen mund, da du har nogle bakterier i munden, som kan gøre at han får svamp.
Håber det vil hjælpe jer videre. Det ville da være synd at stoppe amningen, som i øvrigt lyder til at køre okay. Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske