Brev:
Problemer med skemaden
6. juni 2004
Alder:
6 mdr.
Problemer med skemaden
Hej Netsundhedsplejerske
Min datter på 6½ måned er pludselig ikke interesseret i skemaden længere. Vi startede med skemad da hun var 4 måneder, da hun ikke længere kun blive mæt af min mælk (vågnede mange gange om natten). Men nu er hun pludselig ikke rigtig interesseret længere, kniber munden sammen eller bliver ked af det.
Jeg har forsøgt at holde en pause på nogle dage, starte forfra med det vante kost, ladet hende selv holde skeen, sidde med en tvebakke for at se om jeg kunne fange hendes interesse igen. ...
...
Indimellem spiser hun dog en portion så helt "modvillig" er hun ikke. Men jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg skal komme videre. Hvordan får jeg hende til at blive glad for skemaden igen?
Jeg ammer hende stadig, men vil egentlig gerne stoppe da jeg har tabt mig utrolig meget efter min graviditet. Mit vægttab påvirker mig selvfølgelig meget og jeg føler mig utrolig træt og uden overskud. Jeg har meget svært ved at tage på, og det kan slet ikke lade sig gøre mens jeg ammer. Hun vil ikke tage sutteflaske, men drikker ok af en kop.