Brev:
Drikker og spiser lidt - 13 mdr.
7. januar 2010
Alder:
13 mdr.
Drikker og spiser lidt - 13 mdr.
Hej Helen,
Sebastian er nu 13 måneder og har lige været til sin 1 års undersøgelse (vægt: 9,4 kg / højde: 77 cm); lægen synes, at han vejede for lidt i forhold til kurven. Sebastian er en glad, aktiv og livlig dreng - han kan endnu ikke gå selv, men går fint og selvsikkert hvis man holder ham i hånden, og han kravler naturligvis også.
Hans dagsrytme:
*Står op ved 06.00 tiden: får ½ glas sødmælk + havregrød eller yougurt med havregryn + banan (spiser ca. ½ portion)
*Bliver afleveret i vuggestuen ved 7-tiden - får en snack i form af frugt eller brød inden han igen bliver puttet (sover fra 8-9)
*Til middagsmad får han ½ skive rugbrød og lidt frugt (vil ikke have mere at spise) + vand til
*Bliver derefter puttet og sover i ca. 1½ time.
*Eftermiddagsmad består af brød + frugt (her der det forskelligt, hvor meget han tager
*Han sover igen når han kommer hjem.
*Han får lidt grøntsager/frugt/knækbrød inden aftensmaden
* Vi spiser aftensmad ca kl. 18.00 - her tager han næsten ingenting....
* Bliver puttet med en flaske vælling kl. 19.00 og sover hele natten.
Som fremgår af ovenstående, så spiser han ikke meget og drikker endnu mindre (udover vællingen til natten får han måske 1 glas vand i løbet af dagen, hvis jeg er heldig). Det er startet ca. en uge før Jul og har stået på siden. Hans mave fungerer ikke som den skal (indtil igår har han haft tynd afføring som var mørk grøn/sort), som nu er gået over i hård afføring, dog med samme farve (det er nok grundet væskemangel). Han har afføring mellem 5-8 gange dagligt, og det synes jeg er mærkeligt når han næsten ingenting spiser. Vi har som sagt lige været til 1 års undersøgelse og lægen kunne umiddelbart ikke mærke noget på hans mave......
Ved ikke om det er en vigtig information, men det hele startede da han var ved at få en kindtand, og samtidig tog vi hans dagflaske fra ham.....
Den sidste uge har jeg bemærket at han sover meget mere end han plejer og bliver også hurtigere pyldret og gider hellere ikke lege / pjatte så meget som han normalt gider = men det må vel skyldes at han ikke er ordentlig mæt og at der er et eller andet som plager ham......?
Jeg ser frem til dine råd og tanker.
Med venlig hilsen
Renata