Brev:
Den sidste flaske
7. januar 2010
Alder:
12 mdr.
Den sidste flaske
Kære Helen,
Så er vores guldklump blevet et år og er begyndt at gå. Hun trives godt og spiser godt det meste af tiden.
Hun får stadig en flaske inden sengetid (80-160ml) og er meget glad for denne. Hun piver når hun ser vi laver den og bliver helt overgiret indtil hun får den. Jeg bekymrer mig for om hun er ved at blive lidt for bevidst om den, og om den nu bliver sværere og sværere at komme af med jo ældre hun bliver.
Hvornår skal vi begynde at trappe hende ud af den og hvordan gør vi det bedst? Skal den erstattes med noget andet? Vil vil gerne gøre det så smidigt som muligt for hende og os.
Hun spiser fint hele dagen i dagplejen til alle måltider, men vi har ofte problemer til aftensmaden. Hun vil ikke spise så meget mad og dette resulterer enkelte gange i en lettere urolig nat. Er der noget vi kan gøre for at få hende til at spise mere, eller er det bare noget vi må affinde os med. Vi ved jo børn spiser meget svingende. Kan det hjælpe hun kommer af med aftenflasken?
På forhånd tak for din hjælp.
Med venlig hilsen
Betzy