Brev:
Sukkerindhold i grød
7. januar 2010
Alder:
4 mdr.
Sukkerindhold i grød
Hej Helen,
Nu går der ikke så lang tid, før min datter skal til at have grød.
Da min søn begyndte på grød, lavede jeg troligt hjemmelavet grød af økologiske ingredienser og brystmælk. Men han brød sig bestemt ikke om det... Det var først, da jeg efter 2-3 måneder gik over til industrielt fremstillet grød, at han spiste så meget, at det begyndte at ligne et måltid.
Så nu tænker jeg, at det måske er lige så smart bare at starte med "færdig-grøden", men jeg synes, at man ofte læser, at der er for stort sukkerindhold i disse produkter. Kan man på varedeklarationen læse sig til, om der er for meget sukker i et produkt? Hvad er den optimale energifordeling i baby-grød?
Med venlig hilsen
Merete