Brev:
Svær at få til at spise rigtig mad
8. januar 2010
Alder:
10 mdr.
Svær at få til at spise rigtig mad
Hej Helen.
Jeg skriver til dig, da jeg har brug for nogle gode råd i forbindelse med, at jeg skal få min datter til at spise almindelig mad.
Hun er nu 10½ måned gammel og har aldrig været særlig madglad. De sidste måneder har jeg prøvet at få hende til at spise rugbrød - først ved at give det på gaffel, lave små bidder eller give hende det så hun selv sidder med det, men hun nægter at spise det. Hun sidder bare og nulrer det og så ryger det på gulvet.
Frugt vil hun gerne spise selv og det går også helt fint. En bolle eller kiks vil hun også gerne selv sidde med, men det meste ryger dog på gulvet.
Da hun også ligger i den lave ende vægtmæssigt synes jeg jo ligefrem at jeg kan lade være med at supplere med grød. Men jeg synes bare efterhånden hun er for stor til at få grød flere gange om dagen.
Har du nogle gode råd til hvordan jeg kan få hende til at spise rugbrød og bare generelt almindelig mad?
Skal hun bare have lov til at sidde og nulre med det flere dage i træk uden at spise noget eller hvad vil du foreslå?
Og hvordan skal jeg forholde mig til, at supplere med grød eller mos nu hun er så gammel?
Hilsen